Wraz ze słynącą z wielu głośnych kampanii na rzecz społeczności LGBTQIA niemiecką organizacją Enough is Enough ruszyłyśmy z nową kampanią, “I Am Not An Ideology”. 

“Z jednej strony chcemy edukować na temat sytuacji społeczności LGBTQIA w Polsce naszych niemieckich sąsiadów, ale nie zapominamy też o tych, którzy i które mieszkają w Polsce. I to im chcemy pokazać, że nie jesteśmy sami i same, że mamy na zachodzie wsparcie, że jest sporo osób, które martwią się tym, co w Polsce się dzieje. Chcemy też wzmocnić naszą społeczność i przypomnieć im, że pomimo tzw. stref wolnych od LGBT, jesteśmy strefą wolności dla LGBTQIA” – mówi Miko Czerwiński z Fundacji Równość.org.pl. 

Kampania to m.in. akcje edukacyjne na temat sytuacji LGBTQIA w Polsce, ale także billboardy, plakaty i wlepki, które od czerwca pojawią się w naszym kraju i… piosenka, która ma potencjał stać się wakacyjnym hitem! “Love in the dark” miała swoją premierę w weekend, została przygotowana przez Leopolda i MKSM, dwóch artystów, bardzo przejętych tym, co w Polsce się dzieje. 

“Piosenka jest o odwadze do wyzwolenia się, do wyjścia z cienia i bycia prawdziwie sobą” – mówi Leopold, dodając: “My, ludzie queer, nauczyliśmy się życia w ukryciu, bo byliśmy do tego zmuszani przez wiele lat. A queerowa społeczność w Polsce musi mierzyć się z opresją zwłaszcza teraz. Ale nadszedł dla nas czas, by lśnić! I “Love in the dark” jest dla tego doskonałą ścieżką dźwiękową”. 

“Urodziłem się w Rosji, jestem queerowym artystą i z powodu mojego pochodzenia staram się walczyć z wszelką dyskryminacją LGBTIQ* – dlatego wspieram swoją muzyką ważne kampanie, takie jak “I am not an ideology”. Strefy wolne od LGBT nie powinny mieć miejsca na planecie Ziemia!” – podkreśla MKSM. Artysta chce, by piosenka wzmacniała społeczność LGBTQIA, ponieważ “razem jesteśmy silniejsi i wspólnie możemy coś zmienić. “Pierwsze wersy piosenki mówią o rzeczywistości w wielu krajach, także w Polsce. Ale potem – to ma być hymn dumy – chcemy, by ludzie stanęli z uniesioną głową, chcemy by byli dumni. Wszyscy zasługujemy na miłość – więc włączcie światło!” – zachęca MKSM. 

“Od dłuższego czasu śledzimy sytuację w Polsce, w 2020 roku wzięliśmy udział w wielu akcjach solidarnościowych i demonstracjach w Berlinie, ale czuliśmy, że to za mało” – mówi Hanna Lidman z Enough is Enough. “Tak wiele osób nie było świadomych powagi sytuacji społeczności queer w Polsce, więc wzięliśmy na siebie edukowanie i nagłaśnianie, ponieważ wszyscy muszą dowiedzieć się o łamaniu praw człowieka, które dzieje się w kraju naszych sąsiadów. Wszyscy muszą wiedzieć i wszyscy muszą się się tym przejąć. Wraz z naszymi przyjaciółmi z Fundacji Równość.org.pl chcemy informować niemieckojęzyczne społeczności i wzmocnić społeczność w Polsce. Jesteśmy tutaj i będziemy walczyć z Wami, wspólnie możemy coś zmienić!” – dodaje. 

W klipie do piosenki widzimy obrazki z m.in. polskich Marszy Równości oraz osoby, które trzymają kartki z napisem “Miłość to nie przestępstwo” w różnych językach. 

Więcej o samej kampanii, jak i możliwości wsparcia billboardów w Polsce, na stronie Enough is Enough, a piosenkę można zobaczyć na Youtube. 

https://enough-is-enough.eu/en/campaigns/i-am-not-an-ideology/